کد خبر: 1223217
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
با اصرار رژیم صهیونیستی برای ادامه نسل‌کشی در غزه، گروه‌های مقاومت منطقه هم توپخانه خود را به سمت اراضی اشغالی تنظیم کرده‌اند. حزب‌الله لبنان پایگاه‌های موشکی و پدافندی صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهد و انصارالله یمن هم کشتی‌های صهیونیستی را در دریای سرخ از دم تیغ می‌گذراند. همچنین گروه‌های عراقی برای دور جدید حملات در ابعاد گسترده به اسرائیل آماده می‌شوند. 

با اصرار رژیم صهیونیستی برای ادامه نسل‌کشی در غزه، گروه‌های مقاومت منطقه هم توپخانه خود را به سمت اراضی اشغالی تنظیم کرده‌اند. حزب‌الله لبنان پایگاه‌های موشکی و پدافندی صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهد و انصارالله یمن هم کشتی‌های صهیونیستی را در دریای سرخ از دم تیغ می‌گذراند. همچنین گروه‌های عراقی برای دور جدید حملات در ابعاد گسترده به اسرائیل آماده می‌شوند. 
به موازات تلاش ارتش صهیونیستی برای شروع دور جدید حملات زمینی در شهر رفح در جنوب نوار غزه و ماجراجویی در خارج از سرزمین‌های اشغالی، جبهه‌های مقاومت در منطقه هم داغ‌تر شده است. حزب‌الله روز یک‌شنبه اعلام کرد که در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در غزه و مقاومت قهرمان و شریف آن مبارزانش فرماندهی پدافند هوایی در پادگان کیلع و پایگاه موشکی یوآو در جولان اشغالی را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند. مقاومت لبنان همچنین در بیانیه خود تأکید کرد که این عملیات را در پاسخ به تجاوزات اشغالگران به منطقه البقاع انجام داده است. الجزیره گزارش داده بود که ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مواضع اشغالگران در الجلیل و جولان اشغالی سوریه شلیک شد. حزب‌الله همچنین شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت موفق شدند پهپاد جنگی دشمن صهیونیستی را بر فراز لبنان سرنگون کنند. شبکه المیادین به نقل از حزب‌الله اعلام کرد که این پهپاد از نوع هرمس ۴۵۰ بوده که بر فراز آسمان لبنان سرنگون شده است. این یک پهپاد چندمنظوره تاکتیکی سایز متوسط بوده که برای پرواز‌های طولانی رژیم صهیونیستی طراحی و توسعه یافته است. عملیات‌های شناسایی، پایش و جاسوسی، از مأموریت‌های اصلی این پهپاد به شمار می‌رود. رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که حزب‌الله ویدئو‌های ساقط کردن این پهپاد رژیم صهیونیستی را منتشر کرده است و اگر این ویدئو‌ها دقیق و درست باشد، یک دستاورد برای حزب‌الله به شمار می‌رود. حزب‌الله در روز‌های اخیر دامنه حملات خود را به مناطق شمالی اراضی اشغالی تشدید کرده است و این مسئله نگرانی شهرک‌نشینان را افزایش داده است که براساس آمار‌ها بیش از ۶۰ هزار نفر در ماه‌های اخیر به دلیل ترس از حملات حزب‌الله، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند. 
 عملیات انصارالله در دریای سرخ 
جنبش انصارالله که اخیراً هشدار داده غافلگیری‌های جدیدی علیه رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان غربی آن در راه است، در تازه‌ترین عملیات یک کشتی را در دریای سرخ مورد اصابت قرار داد. شرکت امنیت دریایی انگلیس (امبری) روز یک‌شنبه در این باره اعلام کرد اطلاعاتی مبنی بر هدف قرار گرفتن یک کشتی در آب‌های یمن دریافت کرده است. طبق گزارش رویترز، امبری گزارش داد این حمله در ۱۰۲ مایل دریایی جنوب غرب بندر المکلا در استان «حضرموت» یمن انجام شده است. این سازمان درباره جزئیات این حادثه اعلام کرد که یک کشتی از اصابت یک موشک به نزدیکی آن خبر داده است. طبق اعلام این سازمان، به کشتی مذکور آسیبی وارد نشده و سرنشینان آن در سلامت کامل هستند. این شرکت انگلیسی همچنین دیروز از هدف قرار گرفتن دو کشتی در جنوب غرب بندر عدن خبر داد. این شرکت بدون ارائه جزئیات بیشتر، گفت که به شناور‌های اطراف توصیه شده محتاط باشند و هرگونه فعالیت مشکوک را گزارش دهند. از سوی دیگر، سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا 
(UKMTO) هم گزارش داد یک‌شنبه یک موشک نزدیک یک کشتی در خلیج عدن فرود آمد، اما آسیبی به این کشتی و خدمه نرسید. 
عملیات انصارالله در دریای سرخ علیه کشتی‌های صهیونیستی و متحدان غربی این رژیم، مقامات تل‌آویو را به شدت نگران کرده است، زیرا برای تجارت با شرق آسیا با چالش جدی مواجه هستند. بر اساس گفته مقامات صنعا، عبور کشتی‌های اسرائیل از تنگه باب‌المندب در ماه‌های اخیر به صفر رسیده و به گفته مدیر بندر ایلات در جنوب سرزمین‌های اشغالی، این بندر خالی از کشتی شده است. تخلیه شدن بنادر اسرائیل به دلیل عملیات موشکی یمنی‌ها هزینه‌های اقتصادی سنگینی را روی دوش صهیونیست‌ها گذاشته است. همزمان با حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت عراق هم برای ادامه مبارزه با دشمن صهیونیستی مصمم‌تر شده‌اند. به گزارش خبرگزاری المعلومه، «حسن سالم» نماینده فراکسیون پارلمانی الصادقون در پارلمان عراق دیروز تأکید کرد که حمله‌های گروه‌های مقاومت در عراق حضور امریکا را در این کشور و در منطقه تهدید می‌کند. وی افزود: به فضل حمله‌های نیرو‌های مقاومت، حضور امریکایی‌ها در عراق و منطقه در حال کم‌رنگ شدن است. این نیرو‌ها نقش مهمی در کاهش حضور امریکایی‌ها در عراق ایفا می‌کنند. وی بیان کرد: عملیات نیرو‌های مقاومت در حمایت از طوفان الاقصی و ایستادگی مردم نوار غزه صورت می‌گیرد و تا زمانی که تجاوزات علیه ساکنان این باریکه ادامه داشته باشد تداوم خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار